Sänker prestationskraven

 
Hej på er!
Vet ni hopptävlingen igår gick riktigt bra! Två felfria rundor för mig och Olympus och dessutom en rosett som fick åka med hem. Himla kul och mysigt att vara på tävling igen, Olympus verkade också gilla det, men samtidigt känns det ganska skönt att vi lagt det där intensiva tävlandet bakom oss. Jag och Olympus trivs numera så himla bra på hemmaplan där vi kan tävla mot oss själva och tycka att vi är bäst alla dagar, oavsett ;)
 
Jag har nog inte riktigt förstått och kommit in i det här med sommar ännu. Det känns konstigt att inte ha några böcker att plocka fram så fort man har lite tid över. Jag har otroligt lätt för att känna mig rastlös, något som visserligen kan ses som en bra egenskap och egentligen bara är en del av den jag är. Men samtidigt är det något jag måste jobba med då det hindrar mig från att koppla av och vila upp mig. Ibland är det bra att bara göra INGENTING.
Därför har jag bestämt mig för att den här sommarens målsättning blir att ha så lite mål som möjligt. Jag spenderar ungefär 9-10 månader om året med höga prestationskrav och sätter en oerhörd press och höga förväntningar på mig själv. Det är självklart en viktig del av livet, kanske framförallt när man studerar, att man har mål och verkligen vill prestera och jag älskar verkligen att utmana mig själv! Men just därför är det så viktigt att man också ger sig själv vila och lugn och när det finns möjlighet. Så, länge leve livet och njutningen den här sommaren! :D
 
Dagens frukost intogs på altanen. En nybakad skiva filmjölkslimpa (♥) med ost, skinka & gurka samt en skål med naturell lättyoghurt toppad med snabbfixad müsli (fiberhavregryn, kokosflingor, pumpafrön, solrosfrön, mandlar, gojibär & quinoapuffar), vattenmelon, berocca och kaffe.
 
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 
 


Kommentarer
Manda

DET kallar vi wellness! Ska försöka göra samma sak; de höga kraven får flytta upp i bokhyllan tillsammans med lagboken och vila i några månader ;) <3

2013-06-07 @ 14:22:40
Manda

Nu ska jag gå till affären och inhandla en vattenmelon, haha ;)

Svar: Haha det gör du rätt i! <3 jamen visst, nu får skallen fasen vila ett par månader!! ;)
Kanelsnäckan

2013-06-07 @ 14:23:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0