Plättlördag.

 
God morgon. Sovit gott? Hoppas det :)
Har haft två supermysiga kvällar i rad nu då vi haft släktingar över på middag. God mat och dryck i familjens sällskap är bland det bästa som finns! Ikväll blir inte mycket sämre kan jag lova, en av mina närmsta vänner fyller år så jag ska till henne på MELLOMYS á la knytkalas. Får se vad jag tar med mig för gott....;)
 
Hur har den här dagen startat då? Jo, med ett ridpass! :D Vaknade strax före 7 och låg och funderade en stund.. "Ska jag rida nu eller sen...Jag vill rida nu nu nuu!". Haha. Så på med t-shirt och ridbrallor! :) När jag kom in stekte jag plättar till frukost. Dessa plättar blev riktigt lyckade! De blev inte sådär mastiga som american pancakes blir, utan de var spröda, tunna och fina. Smaskens!
 
Lördagsplättar:
2 ägg
0.25 dl kokosmjöl
0.5 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjölk
1 krm bakerix
1 nypa salt
1 nypa vaniljpulver
1 nypa bakpulver
 
Vispa samman och stek små, tunna plättar i smör.
 
Dagens tillbehör - KANELÄPPLEN.
Tärna en bit äpple, strö över en massa kanel och kör i micron ca 30 sek.
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0