Nybakat bröd på ett kick!


Heej! Frukosten kommer upp sent idag på bloggen men ibland blir det så.. ;)

Idag hade jag varken ridning eller gym inplanerat på morgonen så då hade jag gott om tid att fixa en smarrig frukost! Alltid kul att testa något nytt så idag fick det bli ett snabbakat bröd á la ibland.nu! Det är en mat/tränings/dans-blogg som jag tycker är superinspirerande, kika in den vettja :) Som sagt, brödreceptet hittade jag där och det blev supergott! Och dessutom så enkelt att göra. Till det fick det bli en skål med chaikeso och frukter.

Supersnabbt frukostbröd:
1 äggvita
1 msk grovt rågmjöl
1 msk fiberhusk
1 nypa bakpulver
1 nypa salt
1 nypa kanel
pumpakärnor & solrosfrön

Vispa äggvitan till ett vitt skum och blanda i resten av ingredienserna, smeta ut på ett bakplåtspapper och baka i mitten av ugnen, 225 grader, i ca 7 min, klart! :D Jag hade ost och aprikos och pinjenötsmarmelad på mitt bröd, supergott!! :D

Chaikeso:
Keso
ingefära+kanel+kardemumma

Dagens topping:
Kiwi
Druvor
Kokosflingor
Russin
Quinoapuffar

Blanda ihop och toppa med något gott:) 







Enjoy;)

H



Kommentarer
Julia

Mm jag tycker de är smarriga :)! Tack för fina ord också :)! Kram

2012-04-21 @ 04:21:37
URL: http://Ibland.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0