Mannafrutti med havre & bär

 
Ny vecka, nya tag! Har hört att det är många som återgår till skolan den här veckan, lycka till till alla er :) För mig är det 2 veckor kvar tills jag måste infinna mig på universitetet, men jag ska faktiskt börja förbereda mig redan nu och börja läsa kurslitteraturen lite grann :)
 
Dagens frukost blev en favorit i repris fast i reviderad form. Hemmagjord mannafrutti med havre & bär, till det ett surdegsknäcke med ost, krispsallad och solroskärnor.
 
Mannafrutti med havre & bär:
½ dl grahamsgryn
2.25 dl havremjölk
2.25 dl vatten
salt
1 ägg
½ dl bär
 
Kvällen innan:
Låt mjölk, vatten och salt koka upp i en kastrull. Vispa i grynen, låt koka upp och koka sedan under vispning på svag värme i ca 5 min. När gröten har blivit fast och fin vispar du i ägget och blandar i bären. Smöra en pajform, häll upp gröten och grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 15 min. Låt stå i kylen under natten. På morgonen plockar du fram mannafruttin och äter den med varma blåbär :)
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 


Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Så gott det ser ut! Börjar också universitetet om 2 veckor, men önskar det kunde vara sommar lite längre...

Svar: Håller med dig! Särskilt eftersom vi inte riktigt fått något sommarväder :/
Kanelsnäckan

2012-08-20 @ 22:11:06
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Caroline

Hej hej !! Du ha verkligen en fin blogg =) Mannafruttin lät ur gooo , få testas snart. Men en lite fråga, vart ha du köpt de söta hjärtat du serverade den i ? =)Keep going =) Kram Carro

Svar: Heej! Tack för fina ord!! Hjärtformen har jag köpt på Stockholms Sovrum i Lindhagenhuset (Stadshagen, Stockholm). De fanns i flera färger å va inte alls särskilt dyra :)
Kanelsnäckan

2012-08-20 @ 23:08:39
Caroline

Oki =) Tack så mycket för infon =) Jag bor dock i Göteborg men kanske säljs i nån butik här med om man vet vad de e för märke ? =) Ha en fin kväll .

Svar: Har ingen aning om märket tyvärr, det står ingenting på dem. Men jag tror att de finns att köpa på andra ställen också! Annars vet jag att ICA maxi butiker faktiskt brukar ha en hel del söta portionsskålar :):)
Kanelsnäckan

2012-08-21 @ 23:11:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0