Fruktlimpa

God morgon på er :) Hur mår ni? Jag mår toppen idag! Vaknade med tuppen och hoppade in i bilen med en banan i handen och for iväg till gymmet, alltid så lugnt och skönt att träna på morgonen:) När jag kom hem blev det en supergod frukost bestående av en sommartallrik med yoghurt, müsli, mandlar, kiwi & båbär samt två skivor av ett smarrigt fruktbröd som jag bakade igår. Receptet längre ner :)
 
 
 
Fruktlimpa:
3 dl naturell lättyoghurt
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
1 dl grovt rågmjöl
4 dl rågsikt
1 dl russin
1 dl gojibär
½ dl solroskärnor
½ dl krossat linfrö
1 tsk malen ingefära
Rivet skal från en lime
1 msk honung
 
Blanda samman alla ingredienser i en bunke, elvisp med degkrokar på brukar funka bäst ;) Häll upp i en avlång brödform och grädda brödet i mitten av ugnen, 175 grader, i ca 45 min.
 
Enjoy;)
 
H
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0