Müsli med kanel & kokos


Här kommer receptet på müslin som jag åt till frukost i morse :)

Müsli med kanel & kokos:
8 dl havregryn
1 dl hasselnötter
1 dl valnötter
1 dl mandel
1 dl solrosfrö
½ dl krossat linfrö
2 msk kanel
1 msk olja
2 msk vatten
½ dl honung
1½ dl kokosflingor
3 dl quinoapuffar

Häll ut havregrynen i en långpanna med hög kanter. Hacka nötterna och blanda i dessa + fröna. Strö över kanelen samt häll på oljan, vattnet och honungen. Rosta i mitten av ugnen, 150 grader, i ca 20 min. Rör runt bland grynen några gånger så att det rostas jämnt.
Låt sedan grynblandningen valna innan du blandar i kokosflingorna och quinopuffarna. Häll upp i en fin burk =)



Enjoy;)

H



Kommentarer
Julia

Vad mumsigt det såg ut! Måste helt klart göra egen müsli har dock inte blivit av eftersom jag är ur min müsli-period. Men jag får hoppas jag kommer i den snart igen ;). Det är ju sååå gott!!

2012-03-28 @ 23:14:20
URL: http://Ibland.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0