Mandelgröt


God morgon:)
Har just landat på universitetet, har sista föreläsningen idag inför tentan på fredag. Den här veckan blir det alltså fullt ös mot sommarlovet!!

Var sugen på att testa något nytt till frukost idag! Ibland är det så kul att experimentera lite, hehe.. Så det fick bli en mandelgröt! Perfekt för er som LCHFar :) (OBS! Jag LCHFar inte!! Men mina föräldrar gör det och därför händer det att även jag testar sånna recept eftersom ingredienserna finns tillgängliga hemma;))

Konsistensen på gröten blev väldigt krämig och slät! Tänk er en blandning mellan äggröra och mannagrynsgröt? Smaken blev dessutom supergod!! Kryddning kan man ju variera i all oändlighet :)

Mandelgröt:
2 ägg
1 dl lättyoghurt (mjölk/grädde funkar också bra!)
1 msk mandelmjöl
Vaniljarom
Salt
Kanel

Vispa samman i en kastrull och låt koka försiktigt! Rör hela tiden med en visp/sked så att det inte bärns fast i botten.

Dagens topping:
Hackade naturella nötter
Russin
Gojibär
Banan

Till det åt jag en knäckemacka med romansallad, ost, körsbärstomater och paprika :)









Enjoy;)

H




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0