Rawfood-gröt!


Idag testade jag att göra en rawfood frukost för första gången! Rawfood innebär att maten inte får värmas upp till mer än 42 grader (rätta mig om jag har fel!), så allt vad ugn och stekpanna heter faller liksom bort. Detta ska underlätta för kroppen att ta upp näringen i det vi äter.

Min frukost blev inte 100% rawfood eftersom jag åt en skiva av min yoghurtlimpa till hehe, men gröten var i alla fall helt rawfood :D

Hannas första rawfoodgröt:
1 dl cashewnötter
½ dl gojibär
1 bit äpple
1 kiwi
kanel+en skvätt vaniljarom

Kvällen innan:
Blötlägg cashewnötterna och gojibären.

På morgonen:
Häll av vattnet och mixa med en stavmixer. Tillsätt resterande ingredienser och mixa till en grötig massa. Toppa med något smarrigt :)

Dagens topping:
Keso
Kokosflingor
Quinoapuffar
Kanel







Enjoy;)

H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0