Tårtälskare!


Hej på er!
I morse åt jag frukost hos en vän i stan. Tog ingen bild så istället för att frukostblogga idag tänkte jag berätta något annat om mig själv...

Jag älskar förstås allt som har med frukost att göra och tycker det är jättekul med matlagning i största allmänhet. Jag tycker det är viktigt att ta hand om sin kropp genom att leva hälsosamt och förse den med nyttig mat på naturliga råvaror. MEN. Trots detta är det faktiskt viktigt att unna sig saker ibland;) Det som inte alla vet om mig är att jag faktiskt ÄLSKAR att baka!! Och speciellt kul tycker jag det är att fixa och trixa till tårtor inför födelsedagar :) Det är så himla kul att göra en fin topping!! Smaken brukar det inte heller vara något fel på ;)

Den här tårtan gjorde jag i våras till min morfars födelsedag. Det är en ganska tjock mandelmassebotten och sedan ett krämigt lager med vaniljmousse. De söta små marrängerna till garnering gjorde vi också själva. Smaskens!!



Enjoy;)

H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0