Davosgröt

 
Hej på er,
Idag blev det davosgröt tll frukost! Gjorde en extra smakrik variant på alprosoya och hemmagjord müsli ;)
 
DagensDavos:
1 dl müsli + 2 dl alprosoya
 
Blanda samman och låt vila några timmar.
Tillsätt sen 1 dl yoghurt och toppa med ytterligare lite müsli + gojibär!
 
Müslin jag använde var en LCHF-variant som jag gjorde häromdagen,
receptet kommer här:
1 dl solroskärnor
½ dl sesamfrö
½ dl pumpakärnor
1 dl grovhackad mandel
1 dl grovhackade valnötter
1 dl paranötter+cashew
½ dl kokosflingor
1 msk kanel
1 msk kakao
Honung
 
Rosta alla nötter+frön i ugnen, 150 grader, i ca 15 min. Häll över lite flytande honung och blanda runt ordentligt, låt gå ytterligare 10 min i ugnen. När fröna fått en fin färg tar du ut plåten och blandar sedan i kakaon, kanelen och kokosflingorna. Låt svalna :)
 
 
 
Enjoy ;)
 
H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0