Snabbfixad Müsli

 
Vet ni, det här är min första riktiga lediga helg sen jag sa upp mig från ICA! Egentligen skulle detta alltså vara min jobbhelg, men istället är jag helt leeeedig. Underbart!
 
I morse var jag sugen på en fräsch skål med yoghurt! Men det blir ju inge gott om man inte har någon smarrig topping att ha som tillbehör och müslin var dessvärre slut här hemma! :/ Som tur är så är ju müsli inte det svåraste att få till, så jag rostade lite snabbt en egen variant som dessutom uppskattades av resten av familjen ;)
 
Snabbmüsli 3 portioner:
3 dl havregryn
3 msk pumpakärnor
2 msk solrosfrön
1 dl hackade naturella nötter
2 msk kokosflingor
gojibär
 
Rosta allt utom goji och kokos i en torr stekpanna. När grynen börjar få färg så häller du på kokosflingorna och rör runt så de hinner smälta något. Vips så var müslin klar!:) Toppa till sist med gojibär och kiwi.
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0