Ny design!

 
Jodå!! Ni har kommit rätt! ;D Haha, visst ser bloggen annorlunda ut?! SÅ himla mycket fräschare och finare!! Allt tack vare min fina vän Madde som har fixat en ny design åt mig. Kanelsnäckan tackar och bockar! ♥
 
Igår kväll hade jag en annan väldigt fin vän på besök, nämligen Esther. Hon stannade kvar tills idag så i morse fixade vi lyxiga brytscones med äpple till frukost. Gött!
 
Lyxiga brytscones med äpple (2 pers):
50 gram smör
4 dl dinkelmjöl
0.5 dl havregryn
2.5 tsk bakpulver
0.75 tsk salt
2.5 dl mjölk
1 rivet äpple
 
Kleta ihop alla ingredienser till en scones-smet! Ni vet vad jag menar ;) Klick ut 2 ganska så stora och ganska så platta "bullar" på ett bakplåspapper. Tryck som ett kors över bullarna med hjälp av en kniv. Grädda i mitten av ugnen, 175 grader, i ca 15 min.
Bryt sen bitar av scones och ät med philadelphiaost och goda marmelader ♥
 

 

Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0