Nya rutiner!

 
Hej på er!
Jag har bestämt mig för att börja med lite nya bloggrutiner. Det är nämligen så att jag på sistone har insett att mitt frukostbloggande tar väldigt mycket tid just på morgonen. Jag ar redan rätt onormalt långa frukostrutiner i form av förberedelser, DN och njutning förstås ;) Jag gillar att äta frukost lääänge helt enkelt! Men sen plugget drog igång för någon månad sen har jag kännt att det blivit väldigt stressigt att hinna med allt på morgonen, så för att hinna med bloggandet får jag stressa i mig frullen lite, och så ska det ju inte vara!
Så nu har jag bestämt mig för att börja uppdatera bloggen på kvällen istället :) Det kommer alltså bli sammauppdatering fast att jag lägger upp det ungefär 12 timmar senare istället. Hoppas ni hänger kvar ändå! :)
 
Idag blev det stekt gröt till frukost!
 
Stekt smultrongröt med god topping:
1 dl havregryn
2.5 dl vatten
1 msk russin
salt+ några droppar smultronarom
 
Kvällen innan:
Koka ihop gröten och häll upp den på en liten tallrik, låt vila i kylen under natten.
 
På morgonen:
Plocka fram gröten och stek den i smör på bägge sidor :)
 
Dagens topping:
Keso, kiwi & hackade paranötter
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0