Ledig

 
Hej på er!
Idag är jag helt ledig (!), solen skiner, det är varmt och jag har en massa roliga planer. Har börjat dagen med en god frulle på altanen samt en ridtur med fina Olympus, passade på innan det blir allt för varmt. Nu blir det ett par timmar i solstolen och senare i eftermiddag ska jag möta upp bästis i stan för ett glas på nån trevlig uteservering och därefter blir det TAPAS och "sommarasvlutning" med ett gäng från klassen. Ha en fin onsdag!
 
Till frukost fick det bli en kesokaka, en rostad skiva filmjölkslimpa med rosésallad, leverpastej & gurka samt ett kokt ägg med kaviar.
 
Kesokaka:
1 ägg
1 dl keso
½ dl frysta björnbär/blåbär
1 msk fiberhavregryn
salt
vaniljpulver
kokosflingor till topping
 
Vispa samman allt och häll upp i en smörad portionsform, toppa med kokosflingorna och baka i ugnen, 225 grader, i ca 15 min.
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0