Regn!

 
Har regnet öst ner på er också idag? Jisses, ibland undrar man hur mycket det kan komma på en och samma gång egentligen! Som tur är har jag suttit inne i kiosken hela dagen, nr det är dåligt väder kan man lika gärna jobba! :) Det var däremot inte så många golfare ute så jag hade inte så mycket att göra, hade dock en bok med mig så jag fick en hel del läst. Måste erkänna att det var lite småmysigt att sitta där inne i kiorren och läsa till ljudet av regnet utanför.
På grund av regnet så fick jag stänga kiosken lite tidigare (yes! så kul är det inte att läsa..), redan klockan 4. Så jag passade på att hoppa in på gymmet på vägen hem och nu sitter vi här vid köksbordet och har precis ätit en supergod middag - stora köttbullar med senap & äpple, samt en grönsakswok gjord på broccoli, blomkål, rödlök, champinjoner & cashewnötter. Mmmmm!  (Receptet hittade jag i dagens DN!)
 
Dagens frukost var så klassisk, enkel och GOD! Är det något som aldrig slåt fel så är det GRÖT! Så himla gott, nyttigt, enkelt, billigt och mättande. Helt klart bästa frukosten! Idag smaksatte jag gröten med vanilj och hemmagjort jordnötssmör ♥
 
Vanilj- & jordnötsgröt:
1 dl fiberhavregryn
2 dl havremjölk
½ dl vatten
1 msk solroskärnor
salt
1 krm vaniljpulver
1 msk jordnötssmör
 
Dagens topping:
Keso, valnötter & kiwi
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0