SOMMARLOV!

 
Äntligen! Ä-N-T-L-I-G-E-N!
Jag tror tentan igår gick rätt bra. Nu är det bara 3 nervösa veckor fram till man får resultatet... Men sommarlovet börjar NU, och det ska njutas till fullo! :)
Så hur firar vi då in detta? Jo, jag och Olympus ska faktiskt göra "come-back" på hoppbanan idag haha. En av granngårdarna här i närheten anordnar varje år en liten tävling, det är mest en kul grej och tillför alla, oavsett erfarenhet och nivå. Jag och Olympus ska hoppa 80 och 90 cm, ska bli superkul! :)
 
Dagens frukost blev en jättegod raw-gröt , receptet hittade jag på Emmas fina blogg. Jag tycker det där med raw food är superspännande! Det skulle nog vara svårt (och kanske lite tråkigt..?) att leva 100% på raw food men jag tycker abvsolut man kan lägga in det i sin kost lite då och då :) Det som var bra med just den här gröten var att den består av FÅ ingredienser och gick jättefort att förbereda. Och sen smakade den ju lovely också ;)
 
Raw-gröt:
1 dl bovete
½ banan
1 tsk honung
Kanel
 
Blötlägg bovetet under natten. På morgonen så sköljer du bovetet ordentligt så att den slemmiga hinnan försvinner. Mixa sedan med resterande ingredienser. Jag åt gröten med vaniljkeso (keso+vaniljpulver), kokosflingor, krossat linfrö & hallon ♥
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Stort grattis! Jag har också "sommarlov", då jag lämnat in min uppsats. Kommer vara tre nervösa veckor fram till betyget kommer ;)

Svar: Åå grattis till dig med!! :D Då får vi hålla tummarna ihop för att vi får trevliga besked om 3 veckor! ;) Pluggar du också på stockholms universitet?? :)
Kanelsnäckan

2013-06-06 @ 14:33:31
URL: http://bakasockerfritt.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0