Ugnsbakat grötfyllt äpple

 
Hej på er!
Hoppas ni riktigt njuter av helgen, det gör i alla fall jag! Det här är min första riktigt LEDIGA helg på jag vet inte hur länge. Skrev tenta igår och börjar med nästa kurs redan på måndag så är det nån gång man ska passa på att chilla så är det NU! ;)
 
Helgen började bra med att jag blev megabortskämd med en frukost utöver det vanliga. Tror jag hittat min överman när det gäller kreativitet och frukostar! Jag blev HELT imponerad :)
 
Ugnsbakat grötfyllt äpple:
Gröten var baserad på havregryn & havremjölk med ssin, tranbär, nötter och smaksatt med muskot (kanel å kardemumma kanske..?)
Bara att koka gröten, gröpa ur äpplena, fylla dem med gröten och sen in i ugnen tills äpplena börjar mjukna. Lyx lyx lyx!
 
Till denna matorgasm serverades keso med kanel, färskpressad äppel/morotsjuice & pressokaffe.
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Limpan

Woow!! Du kunde knappast hitta någon bättre 😉 Detta är kreativt frukostarbete om något ❤ Så glad för din skull!!

2013-03-16 @ 22:50:53
Hanna

Eller hur!! <3

2013-03-17 @ 06:56:22
URL: http://kanelsnackan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0