Fredagslyx

 
God morgon på er!
Äntligen fredag! Jag har börjat denna dag med ett skönt pass på gymmet. Ni vet ibland kommer man dit och det bara flyter på så fint, man har gott om tid och bara gör allt i lugn och ro och man känner sig stark och peppad. Vissa dagar går det sämre och då får man helt enkelt göra sitt bästa och tänka tillbaks på de bra passen :)
 
När jag kom hem fixade jag till en fredagsfrulle deluxe! Börjar inte förrän kl 15 idag (har bara ett semninarie) och även om jag ska komma igång med plugget långt innan dess så tycker jag åtminstone jag var värd en långfrukost ;) Det gäller att passa på :)
 
Frukosten bestod av guldklimpar x 3! --> Dinkeldavos med smak av kardemumma, vaniljfluff & frukostsorbét.
 
Dinkeldavos:
1 dl dinkelflingor
2 dl havreghurt
1 msk krossat linfrö
kardemumma
 
Blanda flingor + havreghurt i en skål och låt vila över natten. På morgonen tillsätter du resterande ingredienser + lite extra havreghurt.
 
Vaniljfluff:
1 äggvita
1 krm vaniljpulver
 
Vispa äggvitan till ett hårt skum och blanda sedan i vaniljpulvret.
 
Frukostsorbét:
½ kiwi
½ dl frysta äppelbitar
½ dl frysta bär
 
Mixa samman med en stavmixer. Blir en härligt sorbétaktig konsistens! :)
 
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0