Jordnötsgröt

 

Heeejsan,

Jisses vilken lång dag jag haft känns det som. Klockan ringde vid 6 som oftast men jag kände mig oerhört trött. Brukar vakna av mig själv tio i 6 men idag hade jag nog kunnat sova till 8 om inget stört mig haha. Började med ett ridpass vilket givetvis gav mig lite mer energi. Frisk luft, fysisk aktivitet och hästdoft sätter verkligen fart på kroppen :)

Efter en dusch och frulle bar det iväg till universitetet. Kom dit vid 10 och blev upphämtad av mamma strax efter klockan 17. Har suttit HELA dagen och gjort gamla tentafrågor. Det är ett roligt och effektivt sätt att tentaplugga på men ack vad trött man blir fram mot eftermiddagen! Kommer säkert drömma om avsiktsuppsåt, farerekvisit och andra juridiska termer som vanligt när jag har en ankommande tenta…. Hahaha.

Frukosten idag var mäktig. Kände mig rejält hungrig och som om kroppen var i stort behov av energi, dels efter ridpasset men också efter gårdagens eftermiddagspass på gymmet. Det eftersom det är A och O att lyssna på kroppen så drog jag till med en krämig jordnötsgröt med frysta bär samt ett kokt ägg. Yummie :) Observera att jag kokade gröten på mjölk + hade i 1 msk vetekli, tips för att göra det lite matigare :) (Kaloririkare? Säkerligen. Men inte gör det mig något :))

Jordnötsgröt:

1 dl fiberhavregryn

1 msk vetekli

2 dl mjölk

0.5 dl vatten

1 msk krossat linfrö

1.5 msk hemmagjort jordnötssmör

1 nypa flingsalt

Bara att koka ihop, akta så det inte bränner fast i kastrullen! Har en benägenhet att göra det när man kokar gröt på mjölk…. Toppa sedan med frysta bär! :)

 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0