Måndag

 
God morgon!
Back in business efter en underbar helg i Varberg. Bröllopet var litet och personligt, bland det finaste jag varit med om måste jag säga :) Kika in lite senare under dagen så får du se lite från Varbergs Kurort! ;)
 
Hörrrni här kommer man hem till storstaden och möts av en riktig pollenchock! Vi pollenallergiker har en jobbig tid framför oss. Jag har sveda i svalget och känner mig lite småsnuvig. Medicinerar för fullt (vilket jag gjort i en månad nu ungefär) så det är bara att be en bön för att det blir en någorlunda bedräglig tid i år! Nån som har några bra allergitips..?
 
Var sugen på gröt idag men ville samtidigt testa på något nytt - Grötplättar med havreghurt och bär fick det bli! Gott gott gott!!
 
Grötplättar:
1 dl dinkelflingor
1 dl havremjölk
1.5 dl vatten
1 msk krossat linfrö
1 msk solrosfrö
1 nypa salt
1 krm färskmalen kardemumma
1 knivsudd vaniljpulver
1 ägg
 
Koka ihop alla ingredienser UTOM ÄGGET till en jämn gröt. Ägget knäcker du i när gröten i princip är klar, rör om ordentligt, dra kastrullen från plattan och låt gröten stå ett tag.
Efter en stund (typ efter dusch, smink etc) - värm en stekpanna med lite smör och klicka ut 4 högar gröt i stekpannan. Platta till och stek på bägge sidor till gyllenbrun förg :)
Jag åt mina krispiga plättar med varma bär, havreghurt & pumpakärnor.
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0