Smoothie i tallrik!

 
God morgon!
Finfin start på den här tisdagen med ett lyckat ridpass med finaste Olympus ♥ Till er som inte vet det kan jag berätta att Olympus är vår fina halvblodsvalack som vi haft i ungefär 6 år. Jag och syrran fick våran första ponny när jag var 11, nästa köpte vi när jag var 13 och Olympus kom till oss när jag var runt 17. Tävlade och tränade massor, främst hoppning, med Olympus under många år så vi har grymt många roliga minnen tillsammans. Sen två år tillbaks har vi dock lagt tävlingskläderna på hyllan (dels på grund av min satsning på studierna och dels på grund av Olympus ålder) och numera kör vi på här hemma utan att ha någon som helst prestationspress. Njuter av livet, bara vi. Fick en nytändning och har börjat se på ridningen på ett helt annat sätt när jag la ner tävlandet. Jag njuter till fullo och det känns som att jag och Olympus har kommit grymt mycket närmre varandra. Jag känner en sån enorm kärlek till denna häst som inte går att beskriva. Jag uppskattar honom och älskar honom mer än allt annat. Fina häst. ♥
 
Nåväl. Vad händer mer idag? Jo jag ska plugga. En månad kvar till tentan så nu kör vi för fullt! Senare i eftermiddag blir det en sväng till golfklubben för en sista genomgång av arbetsuppgifterna inför sommarsäsongen.
 
Dagens frukost bestod av smoothie i tallrik! (Varför ska man "dricka" den ur glas?! Det ä ju bara krångligt, har aldrig förståt det där.. Hehe.) Denna toppades med kiwi, kokoschips & nötter. Till detta blev det en rostad skiva filmjölkslimpa med philadelphiaost, tomat, avokado & basilika.
 
Smoothie i tallrik:
2 dl havreghurt
1 msk fiberhavregryn
1 msk krossat linfrö
½ dl frysta bär
1 kiwi
 
Mixa allt med en stavixer till en slät smoothie, häll upp i en tallrik och njut!
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Sofie

Åh... det finns inget bättre än hästar! :D Känner igen mig i din beskrivning. Det syns verkligen i dina inlägg där du nämner honom hur mycket du tycker om honom!

Svar: Ja, visst är de underbara djur! Har man en dålig dag så är det bara att gå sig ner till stallet en stund å samla energi :)
Kanelsnäckan

2013-05-09 @ 17:29:18
URL: http://www.loewen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0