En somrig dag!

 
Ja, det var precis vad gårdagen var det! Solen sken på oss så gott som hela dagen, vi åkte båt, hade picknick med sillunch, drack gott, åt gott och hade det allmänt bra! Kvällen spenderade jag på en strand med några nära vänner och ett annat större sällskap. Det var 5-kamp på blodigt allvar (vårt lag kom tvåa! Så surt...hehe), kubb och grillning på kvällen. När myggorna började äta upp oss packade jag och mina två polare ihop våra grejer och drog oss hemåt. Kvällen avslutades med en cykeltur från bussen och hem i sommarnatten :)
Här kommer några bilder från båtturen igår:
 
Världens finaste Maysan var såklart med, iförd sin lilla flytväst :)
 
Picknick på bryggan - Sill, potatis, lax, bröd, jordgubbar & nubbe
 
Syrran och hennes kille ♥
 
Jag sov ut ordentligt idag, ända till klockan 8 då jag vaknade pigg och glad. Låg och drog mig en stund och spenderade ett par minuter åt att fundera ut vad jag skulle göra för något till frukost. Köpte hirsflingor häromdagen så givetvis blev jag sugen på att experimentera lite med dem... Hirspudding med varm jordgubbskompott & turkisk yoghurt fick det bli. Mums!
 
Hirspudding:
0.75 dl hirsflingor
2 dl havremjölk
1 ägg
1 nypa salt
1 krm färskmalen kardemumma
 
Koka ihop en gröt på flingor, vätska och kryddor och låt puttra några minuter. När gröten känns klar vispar du ner ägget, låt puttra nån minut till och häll sedan upp i en skål och ställ in i kylen.
 
Jordgubbskompott:
1 dl färska jordgubbar
1 krm vaniljpulver
 
Skiva jordgubbarna och värm dem i en kastrull. Mosa lite försiktigt med en gaffel och rör runt. Blanda i vaniljpulvret och låt puttra några minuter så lite av vätskan försvinner.
 
Ta fram puddingen och servera den med den varma kompotten, en klick turkisk yoghurt, kokosflingor & pumpakärnor.
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0