Hannas minitortilla


Idag blev det en för mig oprövad variant till lunch, nämligen små minitortillas! Ihopfixade på lite fantasi =)





Ingredienser:
1 ägg
0.5 dl mjölk
salt
peppar
4 kokta potatisar
dill / gräslök
1 dl riven ost

Vispa ihop ägget med mjölken, saltet och pepparn. Skiva potatisarna i jämna skivor och lägg i botten av 2 små portionspajformar. Fördela äggblandningen jämnt och toppa med antingen dill eller gräslök samt riven ost. Grädda i ugnen, 175°C, i ca 15-20 min tills de börjar få färg.
Servera med sallad och förslagsvis sill!

Enjoy;)

H



Kommentarer
Molly

ser gott och somrigt ut .)

hoppas att du har det bra och att din lördag får sol, här ska det regna som bara den säger de :(



take care! kram

2010-06-12 @ 08:56:51
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Sandra drömkaka

Mmm, det här låter supergott!!

Och ja idag har jag börjat om med min bakblogg så du är som alltid välkommen att kika in om du ids :)

2010-06-13 @ 22:33:08
URL: http://dromkaka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0