Scones med smak av pepparkaka & äpple

 
Glad 3:e advent! :)
Nu är jag tillbaks med sedvanliga frukostuppdateringar. Idag blev det scones! Brukar försöka göra det åtminstone en gång varje helg, bara för att få till den där extra lyxiga känslan av att ha helg. Jultemat fortsätter här på bloggen, idag kryddade jag mina scones med pepparkakskrydda ♥
 
Scones med smak av pepparkaka & kanel:
50 gram smör
4 dl dinkelmjöl
½ dl havregryn
2.5 tsk bakpulver
lite salt
2 tsk pepparkakskrydda
2 dl tukisk yoghurt
1 litet tärnat äpple
 
Blanda samman alla ingredienser till en kladdig smet. Klicka ut 4 scones på ett bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen, 175 grader, i ca 15 min.
Idag åt jag mina scones med philadelphiaost och en apelsin ♥
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Line

Vilket härligt recept! Blev stormförtjust i ditt porslin, vart är det ifrån(märke?)? Kram och tack för receptet, en riktig söndagshöjdare!

Svar: Hejsan!! Jag är inte helt säker men jag tror att märket på porsinet är Rörstrand:) Kan kolla upp det närmare och sen höra av mig :)
Kanelsnäckan

2012-12-16 @ 18:39:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0