Kesokaka


Idag blev det en riktigt lyxig söndagsfrukost, kesokaka med blandade bär! Till det en näve nötter och en skiva filmjölkslimpa med leverpastej =)

Receptet har jag hittat hos från Frukostera, min favoritblogg när det kommer till frukost! Spana in hennes blogg och bli inspirerad!!

Kesokaka 2 portioner:
250gram keso
2 st ägg
1 tsk vaniljsocker
1 dl frysta bär

Vispa ihop keso, ägg och socker lite snabbt. Fördela i 2 st portionspajformer och häll över bären. Grädda i mitten av ugnen, 225g, i ca 10-15 min tills den fått en fin gyllenbrun färg. Om den verkar rinnig kan du lägga över lite folie och grädda kakan ytterligare några minuter :) Servera med en näve hackade nötter.











Mina frukostrutiner är heliga! En god frukost, kaffe, DN och riktigt gott om tid är de bästa ingredienserna för en bra start på dagen! ;)

Enjoy;)

H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0