Återhämtning

 
God morgon på er!
Börjar inte förrän klockan 10 idag så jag har gott om tid nu på morgonkvisten. Har duschat och ätit en låååång frukost. Hinner med ett blogginlägg också innan jag ska åka:)
 
I och med denna "sovmorgon" så kom jag att tänka lite på det här med återhämtning. Ni glömmer väl inte bort att låta kroppen återhämta sig?! Jag har själv varit ganska slarvig med det där med återhämtning.. Men jag har blivit mycket bättre på sistone och OJ vilken skillnad man märker!
Jag ser det som att det finns 2 typer av återhämtning.
Den KORTSIKTIGA ÅTERHÄMTNINGEN är det som händer direkt efter ett träningspass. Kroppen är behov av både kolhydrater och protein efter träningspasset så det är viktigt att man får i sig något, förslagsvis en knäckemacka med smör och ost eller liknande. Egentligen spelar det inte så stor roll exakt vad man äter, viktigast är att man får i sig något över huvud taget!
Den LÅNGSIKTIGA ÅTERHÄMTNINGEN har lite med livsstilen i sin helhet att göra. Det är viktigt att ge kroppen HELA vilodagar lite då och då och kanske till och med längre perioder då man tar det lugnt och låter kroppen vila upp sig. Det kan vara svårt att låta bli att träna ibland. Jag är sån att jag kan kliva upp tidigt och gå en powerwalk innan plugget bara för att jag hinner och för att jag tycker det är mysigt. Men ibland kan ju faktiskt kroppen må bättre av att istället ligga kvar i sängen en extra timme  :) Värt att tänka på!
 
Dagens långfrukost förbereddes lite smått redan igår kväll. Havredavos med kanel- & vaniljkeso, kiwi och passionsfrukt samt en rostad skiva rågbröd med småbladssallat, ost & paprika.
 
Havredavos:
1 dl fiberhavregryn
ca 2 dl havreghurt
 
Blandas ihop kvällen innan.
 
Kanel- & vaniljkeso:
Blanda samman keso + kanel + vaniljpulver
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0