Back to reality

 
Hej ♥
Jag antar att jag inte är den enda som fått säga hej då till påskledigheten och därmed fick masa sig upp ur sängen i vanlig ordning i morse? ;)  Härligt med ledighet men visst är det ändå rätt skönt att komma tillbaks till vardagen? Jag är en människa som tror på en intensiv vardag, man mår bra av att ha många bollar i luften och lär sig att uppskatta ledighet mer! Det viktigaste är att man har en vardag som man trivs med, vilket jag har :)
 
ÄNTLIGEN fanns det havreghurt hemma i kylskåpet igen! Det fick givetvis bli en skål toppad med diverse smarrigheter - till detta två skivor bovetelimpa med hemmagjort jordnötssmör.
 
Psst! Kolla in min nya fina tallrik ♥ Införskaffades i helgen då jag och mamma gjorde en utflykt till Fullerö Handel i Uppsala.
 
Följande godsaker snabbrostade jag i en torr stekpanna: Havregryn, solroskärnor, pumpakärnor, kokoschips & blandade naturella nötter. Toppade havreghurten med detta samt varma bär.
 
Hemmagjort jordnötssmör:
400 g naturella jordnötter
 
Mixa i en matberedare i ca 3-4 minuter. Ha tålamod! Det blir krämigare och krämigare och till slut så har du ett smör! Förvara i en tät glasburk i kylskåpet :)
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0