Blueberry oatmealcake!

 
God morgon ♥
Vet ni den här dagen började jag med att göra något som jag aldrig tidigare gjort - STAVGÅNG! Hittade mammas gamla stavar i förådet under helgen så jag tänkte det kunde vara lite kul att prova på. Det är verkligen inte så lätt som det ser ut det där med att gå med stavar. Det viktigaste är att man hittar en bra takt, går diagonalt med armar och ben (vänster arm ska fram samtidigt som höger fot och vise verse) och att man verkligen TAR I med armarna, så man inte släpar stavarna efter sig, då kan, man lika gärna lämna dem hemma ;) Jag kände på direkten hur jag automatiskt gick mer upprätt vilket betyder att man kopplar på både mage och rygg, super för hållningen!:) Det var kul (och jobbigt!) att gå med stavar så det kommer definitivt bli fler gånger. Men ibland tror jag jag kommer föredra att bara strosa runt ute i naturen utan ;)
 
Nu till dagens frukost!
Förra helgen gjorde jag ugnbakad gröt till frukost och det var verkligen bland det godaste jag ätit på länge! Var sugen på att göra det hela förra veckan men eftersom jag började så tidigt varje morgon så valde jag lite enklare, snabbare frukostalternativ. Men idag var det minsann dags för en oatmealcake :)
 
Blueberry oatmealcake:
½ mosad banan
1 dl havregryn
1 ägg
1 msk krossat linfrö
1 krm bakpulver
1 knivsudd vaniljpulver
1 nypa flingsalt
2 msk havremjölk
kokoschips
½ dl blåbär
 
Blanda samman allt utom kokoschips och blåbär, blåbären vänder du i försiktigt i slutet (spara några till topping!). Smöra en portionsform och häll i grötblandningen, toppa med några blåbär samt krossade kokoschips. Grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 20 min.
Servera med keso & blåbär!
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0