Börjar dagen med stallmys

 
Säger hallåå från pluggstugan! Har endast en sen eftermiddagsföreläsning idag så tills dess det är dags att åka sitter jag hemma vid köksbordet och pluggar. Började dagen med en underbar ridtur. Åå vad jag älskar det! Och tur var det att jag gav mig ut tidigt, nu verkar det nämligen blåsa upp till storm!
Den absolut bästa starten på dagen består av antingen en tur till gymmet eller en ridtur med Olympus. Idag blev det som sagt det sistnämnda. Klev upp strax före 6, knatade ner till stallet, gav hästarna kraftfoder och gick sedan ut och la ut hö i hagen. När de hade mumsat klart och jag hade fått på dem sina täcken så fick de gå ut :) Mockade åt Olympus och fixade i ordning höpåsar till senare, sen gick jag upp till huset och fixade i ordning en smarrig frukost. Viktigt att både jag och Olympus laddar upp med en rejäl frukost innan ridpasset!;)
Efter en lång frukoststund med mamsen hoppade jag sen i ridbrallorna och gick ner till stallet igen. Ridpasset var ritkigt svettigt idag! Höll mig i ridhuset och det har redan hunnit bli lite kvavt där inne. Men jag klagar då inte! Efter en timmes ridtur blev det lite fix i stallet och sen fick Olympus gå ut i hagen igen.
Letar nästa efter saker att göra i stallet sånna där mysiga morgnar, vill aldrig gå därifrån ♥
 
 
Dagens frukost besod av en tallrik gröt med frukttopping!
 
Dinkelgröt:
1 dl dinkel
2 dl havremjölk
1 dl vatten
salt
kardemumma
1 msk krossade kokoschips
1 knivsudd vaniljpulver
1 tsk sesamfrö
1 msk krossat linfrö
1 msk solroskärnor
 
Blanda samman och koka ihop!
 
Dagens topping:
Havreghurt, mango, druvor & passionsfrukt
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
beayourdreams.blogg.se

Använder du instagram? :) <3

Svar: Jag har ingen specifik för Kanelsnäckan, men min privata är "supersueca" :)
Kanelsnäckan

2013-04-17 @ 19:13:44
URL: http://beayourdreams.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0