Chokladdavos & hemmagjord bärsylt

 
Jisses, det där om något måste vara en riktig SOCKERBOMB tänker ni säkert när ni läser dagens rubrik ;) Men icke! Tror ni på mig när jag säger att denna frukost inte innehåller en gnutta socker och att den är FULL av nyttigheter? Jag lovar, detta är inget försenat aprilskämt.
 
Dagens frukost är baserad på havregryn, frukt, bär & råkakao, riktiga superprodukter med andra ord! :)
 
Chokladdavos:
1 dl havregryn
1.5 dl havremjölk
1 tsk råkakao
 
Blanda samman ingrediensernai en skål och låt vila i kylskåpet under natten.
 
Bärsylt:
2 små kiwisar
1 dl frysta bär
 
Mixa samman kiwi och bär med en stavmixer. Kan förberedas kvällen innan eller på morgonen :)
 
Dagens topping bestod av keso, quinoapuffar & blandade nötter
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
juliajensen.se

Oj vad annorlunda men spännande det lät med den blåbärssylten :))

Svar: Ja, den blev helt fantastisk god! Hade den som tillbehör tillsammans med keso till mina kokospannkakor i matlådan häromdagen :)
Kanelsnäckan

2013-04-03 @ 22:51:30
URL: http://juliajensen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0