Glöm inte att njuta!

 
Idag är det fredag och jag har varit fruktansvärt deppig och nere. Det värsta är att jag har ingen aning om varför!:/ Sånna dagar är det viktigt att lyssna på kroppen och sitt inre, sänka kraven på sig själv och bara göra sånt som man själv mår bra av.
Jag hade som vanligt tänkt mig att att detta skulle bli en fullspäckad dag med en massa plugg + ett tufft gympass. Istället valde jag att åka tidigt från skolan för att ta en fika hemma hos farmor och farfar följt av en tur till centrum för att handla lite god mat och en flaska vin för kvällen. När jag kom hem tog jag tag i disken, mockade åt Olympus och tog en promenad med Maya, sen blev det en varm dusch och nu har jag fått igång en brasa! Ska laga god middag, ta ett glas vin och bara mysa ner mig i soffan framför Let's Dance och Skavlan. Och så får jag hoppas att jag vaknar upp med mer motivation i morrn :)
Glöm inte lyssna på kroppen, andas, njuta, ta det lugnt. Det är livsviktigt!! :)
 
En sak som är säker är att mitt dåliga humör INTE berodde på frukosten! Den var nämligen UNDERBAR! :)
 
Kardemumma & vailjgröt:
1 dl havregryn
2 dl havremjölk
1 msk krossat linfrö
salt
färskmalen kardemumma + vaniljpulver
 
Blanda samman i en kastrull och koka ihop till önskad konsistens.
 
Dagens topping:
Keso, Kiwi, druvor,pumpakärnor & mandelflarn
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0