Gröt med varmt jorgubbsmos & mynta

 
Halloj, hur har dagen varit?
Jag skulle vilja beskriva min dag som EFFEKTIV men långt ifrån stressig. Hade seminarie och föreläsning hela förmiddagen, sen blev det lunch med klasskompisarna och därefter ett par timmar i bibblan. Jobbade med en uppsats som ska in om 2 veckor och jag kom in i ett sånt där härligt skrivflow! Fick massor gjort och antar att det är därför som dagen har kännts väldigt effektiv! :)
Strax före 4-tiden kände jag mig nöjd med min insats och bestämde mig för att dra lite tidigare än planerat. Tog mig en tur till gymmet och körde ett lugnt magpass. Har ju som sagt gått och känt mig lite halvmatt på sistone men nu tror jag tusan jag fått rätsida på det hela (hoppas!). Hämtade ut min pollenallergimedicin häromdagen och har nu börjat köra igång med den ordentligt. Förhoppningsvis är det helt enkelt årets pollensäsong som börjat påverka mig. Men lika bra att ta det lugnt på gymmet ett tag fram över! :)
 
Dagen började med en underbar gröt! Eller gröten var inte så värst speciell, det var en hederlig havregrynsgröt smaksatt med kardemumma :) Men toppingen, åååååååå så god - Jordgubbsmos smaksatt med kanel & mynta!
 
Jordgubbsmos:
3-4 jordgubbar
3 blad färsk mynta
2 krm kanel
1 knivsudd vaniljpulver
 
Mosa jordgubbarna och finhacka myntan. Blanda med resten av ingredienserna i en skål och kör i micron ca 30 sek, blanda sedan lite till och häll över gröten. Toppa med ytterligare två myntablad och strö över lite mandelflarn!
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0