Havregrynsgröt

 
Tjohopp!
Hoppas ni alla haft en fin start på dagen?! Jag har startat den här torsdagen på bästa sätt - nämligen med ett tidigt, härligt ridpass med världens finaste Olympus. Å vad jag älskar denna häst ♥
Jag har ingenting schemalgt idag så resten av dagen har jag tänkt spendera delvis här hemma till diverse saker, först ska jag iväg på en jobbintervju (!) och sen blir det nog mestadels plugg! :)
 
 
Dagens frukost intogs efter ridpasset = jag var vrålhungrig! Vid sånna tillfällen finns det inget som är så bra som gammal hederlig HAVREGRYNSGRÖT. Gott, nyttigt och mättande. Flertalet av mina vänner hatar havregrynsgröt, de tycker det smakar och känns som att ha klister i munnen. Grejen är att när jag säger havregrynsgröt så menar jag inte havregryn+vatten+salt... Det finns ju MÄNGDER av smakkombinationer och tillbehör som man kan piffa upp sin gröt med! Det är därför som jag älskar havregrynsgröt:
 
Dagens havregrynsgröt:
1 dl havregryn
2 dl havremjölk
1 msk krossat linfrö
1 msk solroskärnor
salt+malen muskotnöt+färsk malen kardemumma
 
Som vanligt bara att koka ihop till önskad konsistens :)
 
Dagens topping:
Havreghurt, kiwi, rostade mandelflarn & krossat linfrö
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0