Ny brödfavorit?

 
God morgon ♥
Har ni sovit gott? Det har jag! Hade däremot hoppats på att sova lite längre idag. Ibland kan jag känna att det vore bra för min kropp att utnyttja tillfällen då man kan ta sovmorgon, men icke! Vaknade som vanligt runt 6, pigg och glad :) Är man morgonpigg så är man! Skulle faktiskt inte byta den egenskapen mot något annat i världen.
 
Har på sistone gjort en hel del limpor och frallor på bovete. Det har helt klart blivit en ny favorit! Kommer nog experimentera en hel del med de typen av bröd i framtiden. Tänk vilka goa smakkombinationer och fyllningar man skulle kunna göra!
 
Idag bestod frukosten av en bovetefralla smaksatt med kardemumma, på ena halvan hade jag stark ost, gurka & paprika, på den andra hade jag philadelphiaost, serranoskinka, cocktailtomat & basilika. Till detta en liten skål med havreghurt, keso, rostade havregryn, gojibär & varm bär.
 
Bovetefrallor med smak av kardemumma 4 st:
5 dl blötlagt helt bovete
½ dl vatten
havssalt
nymalen kardemumma
2 dl solroskärnor
 
Kör bovete, vatten och kryddor i en matberedare till en jämn smet. Blanda försiktigt i solroskärnorna. Klicka upp 4 frallor på ett bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen, 175 grader, i ca 45 min.
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0