Sommarjobb!

 
God morgon! Har varit nere i stallet och släppt ut hästarna, duschat och fått i mig frulle. Snart är det dags för mig att bege mig mot den första av två utbildningsdagar inför mitt sommarjobb! Var på arbetsintervju för ett par veckor sedan och häromdagen fick jag veta att jag fick tjänsten. Jag kommer att jobba i bankiosker på en stor golfklubb här i närheten. Känns som ett kul sommarjobb då det innebär att man är "ute" en hel del. Hoppas på en fin sommar! Känns skönt att det löste sig med sommarjobb, vi studenter behöver ju något att leva av även sommartid!!
Är grymt förväntansfull! Håll en tumme för mig :)
 
Dagens frukost bestod av stekt kardemummagröt med mangocreme. Mums!
 
Stekt kardemummagröt:
1 dl fiberhavregryn
1 dl havremjölk
1.5 dl vatten
1 msk krossat linfrö
1 msk kokoschips
salt
färsk kardemumma
 
Kvällen innan:
Koka ihop gröten och häll upp på en liten tallrik, låt vila i kylen.
 
På morgonen:
Plocka fram gröten och stek den på bägge sidor i smör :)
 
Mangocreme:
½ dl frusna mangobitar
1 dl keso
 
Mixa samman till en god creme :)
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Manda

Åh va roligt! Grattis :D hoppas att utbildningen går bra!

Svar: Tack fining! <3
Kanelsnäckan

2013-04-25 @ 08:49:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0