Tack för fina reaktioner!

 
Heeej på er!
Vill börja med att uttrycka ett stort tack till alla er som läste gårdagens inlägg. Fick många fina reaktioner både här och på facebook, det känns superskönt att höra att ni är många som håller med!:)
 
Nu till något annat - nämligen dagens gudomligt goda frukost! Det som var lite synd var att jag hade småbrådis när jag satte mig ner och käkade i morse, den här frukosten hade jag velat njuta av läääänge... Får göra den igen någon helg :)
 
Det makalöst goda bestod alltså av havredavos med kesofluff smaksatt med mango, detta toppades med cashewnötter, pumpakärnor & blåbär.
 
Havredavos:
1 dl havregryn
ca 2 dl havremjölk
 
Blanda samman i en skål, havregrynen ska bli precis täckta med vätska, inte mer! Täck skålen med plastfolie och ställ in i kylen under natten. På morgonen är det bara att plocka fram och toppa :)
 
Mangokesofluff:
1 dl keso
1 äggvita
1 dl fryst tärnad mango
 
Micra mangon på högsta effekt i ca 30 sek, mosa sedan med en gaffel. Blanda ner keson i mangosmeten. Vispa sedan äggvitan till ett hårt vitt skum och vänd försiktigt ner mangokeson. Mums mums mums...
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0