Ugnsbakad gröt med exotiska frukter

 
Heej, idag har varit en underbart solig dag och jag har utnyttjat den till frullo! Så härligt :) Hade sällskap igår kväll + i natt också så jag sov toppenbra!
 
Frukosten fick gå i hederlig helglyxanda! Lika bra att passa på när man har tid :)
 
Ugnsbakad gröt 2 port.:
1 mosad banan
2 ägg
2 dl havregryn
2 krm bakpulver
2 krm vaniljpulver
1 msk krossat linfrö
1 nypa salt
4 msk havremjölk
Kokoschips
 
Vispa samman alla ingredienser utom kokoschipsen i en bunke. Häll upp i 2 smörade portionsformer, toppa med kokoschips och baka i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 15 min.
 
Dagens tillbehör:
Keso, jordgubbar, druvor & kiwi
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
lilla hjärtat

Det ser alltid så mysigt ut och vart får du alla dina ideér ifrån? Blandar du bara sådant som du tycker låter gott? Väldigt imponerad och slutar aldrig att förvåna mig :)

Svar: Ååå tack, vilken superfin kommentar!! :) Jag inspireras mycket av andra bloggar men hittar även idéer å får igång tankarna genom att kika i tidningar osv. Sen älskar jag frukost och tycker det är värt att lägga tid på varenda morgon och då blir det inte så svårt!:) Jag försöker göra det jag är sugen på :)
Kanelsnäckan

2013-04-14 @ 20:18:37
URL: http://littlegirlsheart.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0