Utomhuspremiär!

 
God morgon ♥
Nu har solen varit framme flera dagar och gett oss en helt underbar påskhelg! Jag som passat på och vilat upp mig hela helgen och nu känner mig kry igen kunde inte låta bli att köra en premiärtur jogging utomhus!;) På med underställ och gympaskor och sen ut och andas den friska luften! Het underbarbart! Tog det dock VÄLDIGT lugnt.
 
Påskhelgen var som sagt fantastisk. God mat med släkt och vänner. Påskharen kom förbi Nypan och lämnade oss alla ett varsitt ägg. Mitt var fyllt med naturella nötter och chokladdoppade paranötter. Mums! Tänk att påskharen vet vad för gois jag vill ha i mitt ägg;)
 
Efter dagens joggingtur fyllde jag på med en rejäl portion gröt!
 
Gröt med smak av muskot & kardemumma:
1 dl havregryn
2.5 dl havremjölk
1 msk krosat linfrö
1 msk solroskärnor
1 msk pumpakärnor
malen muskotnöt
5 malna färska kardemummakärnor
 
Blanda samman och koka ihop till en krämig gröt.
 
Dagens topping:
Keso, kiwi & blötlagda russin, gula russin samt gojibär.
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0