Älskade frukost

 
Vet ni, det finns få saker som gör mig så glad som när jag hittar nya, spännande, UTSÖKTA smakkombinationer och när frukosten blir så vacker som den blev idag! Man ska ta till sig alla de små fina sakerna som gör en glad ♥
 
Det blev ett tidigt gympass i morse vilket var lika skönt som alltid. Körde gång i uppförsbacka i högt tempo som uppvärmning sen blev det mage + rumpa/baksida lår som fick sig en omgång och till sist nedvarvning med ett par minuter på löpbandet.
Egentligen brukar jag äta gröt efter jag har varit och gymmat tidigt men i morse var jag så himla sugen på knäckebröd! Och eftersom ett av mina nyare målsättningar med kosten är att faktiskt lyssna till vad jag är sugen på (det blir så mycket roligare att laga mat och äta då) så bestämde jag mig för att lyssna på the gutfeeling! ;)
 
Dagens underbara frukost bestod alltså av 2 knäckemackor, den ena med kaviar, kokt ägg & röd spetspaprika, den andra med philadelphiaost & skivad avocado. Till detta blev det en smarrig smoothie :) Food orgasm!
 
Hallon & avocadosmoothie:
½ frusen banan
0.75 dl frusna hallon
½ avocado
2 dl havremjölk
1 tsk kokosflingor
1 krm vaniljpulver
 
Mixa samman med en stavmixer, häll upp i ett glas och toppa med några fina hallon.
 
Måste bara framhäva ingredienserna som jag hade i den här smoothien! De flesta baserar sina smoothies på yoghurt eller kanske till och med glass (vilket ju i och för sig är underbart gott;)), Men om man vill ha krämigheten utan att använda sig av yoghurt (man kanske är intolerant, inte tycker om eller helt enkelt aldrig har yoghurt hemma) så går det alldeles utmärkt att använda sig av banan + avocado! Man kan tro att avocadosmaken ska skära sig med resterande fruktigheter men så är det inte alls, testa så får du se :) Dessutom ger avocado och banan en massa vitaminer och braiga fetter, bara sånt vi behöver! :)
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0