Fluffy friday!

 
Jag älskar att göra äggrullen just på fredagar bara för att jag ska kunna få kalla den för FREDAGSFLUFF! haha! ;)
 
Har inte känt mig helt kry den här veckan så istället för att åka till gymmet i morse tog jag en 45 min promenad, det var hur skönt som helst. När jag kom in tog jag en varm dusch och sen förberedde jag mitt fredagsfluff! ;D
 
Hoppas ni får en helt fantastisk helg!!  Och om ni ännu inte testat att göra en äggrulle till frukost så kan ju den här helgen bli den första kanske? ;)
 
Fredagsfluff:
1 äggvitor
½ dl mandelmjöl
1 tsk krossat linfrö
vaniljpulver efter smak
1 nypa salt
 
Vispa äggvitorna till ett hårt skum och blanda sedan försiktigt i resterande ingredienser. Smeta ut en stor cirkel på ett bakplåtspapper, toppa med solroskärnor och grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 7 min.
 
Servera med  NÖTKESO! = keso + hackade para-/cashewnötter + kanel
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0