Pärongröt!

 
Vet ni?! I morse hände något som nästan ALDRIG händer. Jag FÖRSOV mig! Hela 12 minuter ;) Haha! Klockan ringde, jag stängde av den och sen drömde jag mig bort några minuter till och sen plötsligt så kom jag på mig själv! Det var ju tur att det bara var några futtiga minuter som faktiskt varken gjorde till eller från. Att jag försover mig ordentligt, en timme eller mer, händer ungefär EN gång om året. Tur är väl det för det är ju faktiskt ett fruktansvärt sätt att starta dagen på!
 
Jag behövde som sagt inte jäkta allt för mycket. Tog en snabbdusch men lät bli att blöta håret och VIPS så var jag back on timetrack igen ;) Det gäller ju att prioritera som min mamma brukar säga!
 
Hur som helst. Frukosten prioriterades minsann INTE bort:) I morse var jag sugen på gröt och eftersom vi hade ett par fina men lite övermogna päron hemma så bestämde jag mig för att de fick bli min huvudingrediens.
 
Pärongröt med doft av kardemumma:
1 dl havre/quinoaflingor
2 dl havremjölk
0.5 dl vatten
1 msk solroskärnor
salt + färskmalen kardemumma
1 moget tärnat päron
 
Blanda ihop i en kastrull, låt koka och sjud sen på svag värme ett par minuter.
 
Dagens topping:
Päronklyftor, keso & hackade mandlar
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0