Frukostsorbét & dinkeldavos

 
God förmiddag på er!
Gårdagens studentfirande var superkul! Så himla kul att få vara med å fira "lill-kusinen" på hans stora dag, hade inte velat missa det för något annat! :) Lustigt nog bestämde sig himlens portar för att öppna sig i PRECIS samma sekund som de första studenterna sprang ut från skolan, så när allesammans var ute fick de vända å springa in igen i sällskap av släkt å vänner haha. Men stämningen var på topp ändå, inte ens en störtskur kan sänka ett gäng glada studenter! ;) Efter utspringet försvann regnovädret och vi kunde kika på flakfärden i strålande sol. Därefter blev det mottagning med god buffé och tårta :)
 
Idag började jag dagen med en god frukost och därefter for jag ner till stallet. Ska jobba i eftermiddag så vill hinna pressa lite på altanen innan jag ska iväg ;)
 
Lördagsfrullen blev lite av en lyxvariat ;) Frukostsorbét är hur nyttigt som helst men smakar som en isig glassvariant! Testa testa testa! Funkar även bra som efterrätt, till mellis eller som kvällsmys :)
 
Frukostsorbét:
½ fryst banan
1 dl frysta bär
½ dl havremjölk
0.75 dl keso
 
Mixa samman och häll upp i en tallrik.
 
Dinkeldavos:
1 dl dinkelflingor
1.5 dl havremjölk
vaniljpulver
 
Blanda samman och låt stå och dra en stund, häll sedan över din frukostsorbét :) Toppa med mandelkross & pumpakärnor.
 
Inte bara jag som var sugen på frukostsorbét...? ;)
 
 
 

 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0