Fullspäckad helg!!

 
Heeeeeeeeeeeeeej,
har haft en minst sagt händelserik helg bestående av diverse festligheter och tentaplugg. Jag har inte hunnit slå på datorn en enda gång och därav dålig update här på bloggen. Men nu kör vi igen!
Jag var på inflyttningsfest i fredags och 30-årsfest igårkväll och har därför sovit hos mormor och morfar 2 nätter i rad. Det går liksom inte att ta sig hem till mig nattetid hehe... Som tur är har jag mormor och morfar som bor lite mer centralt och där jag alltid är välkommen. Rejält bortskämd blir man också med nybäddad säng och lyxfrukost ♥
 
Blev ju aldrig av att jag la upp fredagsfrullen så jag tänkte dela med mig av den nu och så kör vi på som vanligt från och med i morrn igen :)
 
Ugnsbakad gröt med bär och knäckig topping.
1 dl fiberhavregryn
1 ägg
1 msk krossat linfrö
1 msk solrosfrön
3 msk havremjölk
salt
vaniljpulver
0.5 dl frysta bär
Toppingen: 2 msk kokosflingor & hackade mandlar.
 
Blanda samman alla ingredienser utom bär och topping. Varva gröt och bär i en smord liten portionsform, toppa med kokosflingor och mandlar och grädda sedan i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 15 min.
 
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0