Student!

 
God morgon på er,
idag är en sån där dag som vänder upp och ner på vardagen. Hela familjen är hemma, äter frukost tillsammans i lugn och ro och det känns allmänt som att det är lördag. Men icke! Anledningen till att vi alla tagit ledigt är för att vi ska styra kosan ner mot Nyköping för att fira Max, min yngsta kusin på mammas sida, som tar studenten idag! Helt galet. Känns som att det var igår som vi alla fyra sprang runt på gräsmattan hos mormor och morfar, lekte ridskola, bråkade om vilken färg man skulle ha på tandborsten, mimade till Aqua och klädde ut Max till tjej. Han kan inte ha haft det så lätt med 3 äldre tjejer omkring sig, haha! Idag blir han verkligen VUXEN och det känns ju bara hel konstigt! Måste fortfarande hejda mig själv när jag ser honm med en ölburk i handen, han ska väl för fan inte dricka?! Han är ju LITEN!! haha. Idag är Maxens dag! :) ♥
 
Eftersom vi ska åka rätt skapligt så blev det ett tidigt ridpass idag. Min fina Olympus, bästa starten på dagen tillbringar man med honom! ♥
Frukosten intogs efter rispasset, idag fick det bli något som är lite av min nya favvogröt --> Rawfood gröt med kesofluff, pumpakärnor och frysta bär.
 
Rawfood gröt:
1 dl helt bovete
½ banan
1 tsk honung
kanel
 
Blötlägg bovetet under natten och skölj av ordentligt på morgonen, sen är det bara att mixa ihop med resterande ingredienser.
 
Kesofluff:
1 äggvita
½ dl keso
vaniljpulver
 
Vispa äggvitan till ett hårt skum och blanda med resterande ingredienser.
 
Enjoy;)
 
 
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0