Bovetefralla med skinka & avokado

 
Hej ♥
Jag och Olympus trotsade kylan och gav oss ut på ett tidigt ridpass i morse. Tur att man blir varm av att rida! När jag kom in var jag hungrig och riktigt sugen på att sätta tänderna i en bovetefralla som jag bakade igår kväll ;) Eftersom det tar lite tid att baka bovetebröd så rekomenderas att man gör dem kvällen innan, om man nu inte har sovmorgon vill säga. Nybakat är ju trots allt godast! ;)
 
Bovetefrallor 2 st:
3.5 dl groddat bovete
0.25 dl vatten
1 dl solroskärnor
1 msk hackad färsk basilika
havssalt
 
Kör bovete, vatten och kryddor i en matberedare till en jämn deg/smet. Blanda försiktigt i solroskärnorna. Klicka upp två frallor på ett bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen, 175 grader, i ca 45 min.
 
Jag åt en av frallorna idag, den andra tar jag nog i morrn!;) Dagens pålägg bestod av philadelphiaost, kokt skinka & avokado. Till detta blev det en skål med kiwi & jordgubbar ♥
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 
 
 


Kommentarer
Mandiz

Var får man tag i groddat bovete? :D detta recept måste ju testas! <3

Svar: Man köper helt bovete å sen blötlägger man ett dygn och låter därefter stå ett par dagar i kylen, man ska skölja av varje dag. Receptet funkar dock lika bra om man använder bovete som legat i blöt under en natt ;);) <3
Kanelsnäckan

2013-03-13 @ 09:27:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0