Glad Påsk!!

 
Hej vänner!
Hoppas ni alla mår helt fantastiskt bra, att solen skiner och att ni har en underbar påskafton att se fram emot!
 
Jag mår helt okej! Jag har känt mig lite öm och trött i kroppen ett par dagar, förhoppningsvis är det bara nån liten förkylning som snart går ur kroppen. Dumma jag körde ju dock på som vanligt igår och genomförde både ett ridpass OCH ett gympass! Superdumt, man ska ALLTID lyssna på kroppen! Nu blir det i alla fall ett par dagars vila och frosseri i en massa god mat =)
 
Lite senare i eftermiddag kommer jag och familjen åka ner till några släktingar i Nyköping för att fira påsk. Sedvanlig äggjakt står på schemat, jag är taggad till tusen! Jag har dock tjuvstartat lite vad gäller påskägg.. Redan i onsdags kväll fick jag ett stort fint påskägg (eller fick å fick... det tog en himla tid innan jag hittade det kan jag säga!) med det mest fantastiska innehållet! Vanilj & jordgubbste, lemoncurd, gula russin & gojibär! En frukostfantast som jag blev alldeles lyrisk ♥
 
 
 
Dagens frukost blev lite extra lyxig kan jag säga! ;) Ville ju inget hellre än att smaka på min lemoncurd så jag bakade bananscones och till det fixade jag ihop en kokos- & björnbärsbägare, mums! Receptet på sconesen hittade jag här!
 
Bananscones 2 st:
2 st mosade bananer
2 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver
2 nyper flingsalt
2 ägg
 
Blanda samman alla ingredienser och klicka upp 2 st scones på ett bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen, 175 grader, i ca 20 min. Ät med ost och lemoncurd!
 
Kokos- & björnbärsbägare:
½ dl frysa björnbär
1 dl kokosmjölk
½ dl havregryn
1 msk krossat linfrö
1 krm vaniljpulver
 
Mixa samman ingredienserna med en stavmixxer och häll upp i en bägare.
 
Dagens topping:
Havregryn, pumpakärnor, quinoapuffar & gojibär
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0