Gröt med muskot & kanel

 
God morgon!
Har gott om tid den här morgonen, behöver inte åka hemifrån förrän vid 9-tiden, och därför tänkte jag passa på att få upp dagens frukostinlägg lite tidigare än vanligt :) Jag hade ställt klockan på 7 men vaknade som vanligt runt 6 och kunde inte sova längre. Jag tycker det är så himla skönt att kliva upp och ha låååång tid på sig att äta frukost och göra sig i ordning, mycket bättre än att ligga kvar i sängen om ni frågar mig :)
 
Dagens frukost bestod av en mumsig gröt.
 
Havregrynsgröt med kanel & muskot:
1 dl havregryn
2 dl havremjölk
1 msk krossat linfrö
1 msk solroskärnor
1 msk kokoschips
1 msk russin
salt+muskot+kanel
 
Bland aihop i en kastrull och koka till en krämig gröt.
 
Dagens topping:
Keso, mango & pumpakärnor
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0