Äppelkaka

 
Hejhejhej!
Känns konstigt att blogga såhär på kvällskvisten. Har lyckats göra det på morgonen flera dagar i rad nu så det var nästan det glömdes bort idag kan jag säga, hehe ;)
Hur har eran onsdag varit? Min har varit finfin. Började med lite stallpyssel och därefter blev det plugg i bibblan från 9-16.30 ungefär. Tentaplugget har kommit in i en intensiv fas, 2 veckor kvar till tentan och ett efterlängtat sommarlov!! Strax före 5 kom mamsen och plockade upp mig på universitetet och sen drog vi till gymmet tillsammans. Träningsvärken har gett med sig men det kändes ändå som att det var värt att låta lår och rumpa vila ytterligare lite så idag satt det fint med ett biceps/tricepspass. Har börjat våga mig ner i friviktsrummet också (där de "stora grabbarna" hänger höhö), så jag passade på att visa mamma några övningar. Ett riktigt kul pass på gymmet med andra ord! :D
 
Frukosten idag? Ja ni ser väl på rubriken att den va FREAKIN AWESOME! Äppelkaka till frukost? Jajemen! Dessutom med en perfekt balans av kolhydrater, proteiner & vitaminer. Det gäller bara att välja rätt produkter:) Till äppelkakan blev det keso samt ett kokt ägg med kaviar.
 
Äppelkaka:
½ tärnat äpple
1 dl fiberhavregryn
1 ägg
3 msk mjölk
1 krm bakpulver
1 msk krossat linfrö
1 msk pumpa kärnor
massor av kanel!
Kokos (till topping)
 
Smöra en liten portionsform och häll i äppelbitarna. Blanda resterande ingredienser i en bunke och häll i portionsformen Toppa med kokosflingor och grädda sedan i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 20 min. Mums!
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0