Kokosgröt med bär & jordnötssås

 
God morgon, helg på intåg! Känns härligt.
Men först ska den här fredagen tas igenom! ;) Jag ska ner till stallet om en stund för att ta en tur med Olympus, sen ska jag (försöka) plugga ett par timmar. Får se hur det går,,, jag har hört att det ska vara riktigt soligt idag och solsängen på altanen brukar ropa på mig...
Hade egentligen tänkt mig en tur till gymmet i eftermiddag men jag tror jag skippar det och tar mig ut i naturen istället. Funderar på att åka upp till farmor och promenera lite i skogarna kring området där jag växte upp. Lite nostalgi är aldrig fel:)
 
Dagens frukost - A W E S O M E N E S S !!
Jag ÄLSKAR verkligen kokos. Kokosmjölk i gröten är matorgasm på HÖG nivå.
 
Kokosgröt:
1 dl fiberhavregryn
1 dl kokosmjölk
½ dl vatten
1 msk krossat linfrö
1 msk solroskärnor
vaniljpulver
salt
 
Koka ihop till en krämig gröt.
 
Jordnötssås:
1 msk hemmagjort jordnötssmör
2 msk havremjölk
 
Blanda i en liten skål, värm ca 15 sek i micron och blanda sedan igen.
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0