Torsdag

 
Regn nattetid = morgonpromenad för oss pollenallergiker! Det gället att passa på! ;) Gav mig ut på en timmes tur med stavarna vid 7-tiden i morse. Frisk och underbart ute i naturen. Snacka om ett härligt sätt att ladda batterierna på!
 
Idag är det röd dag vilket innebär att många är lediga, mys. Själv ska jag försöka få lite plugg gjort nu på förmiddagen innan jag drar in till stan en sväng. Ikväll kommer syster över och det vankas tacomiddag :)
Ha en fin dag!♥
 
Dagens frukost - Äggvitepannkis med goa tillbehör.
 
Äggvitepannkis:
2 äggvitor
½ dl mandelmjöl
1 nypa salt
vaniljpulver
 
Vispa äggvitorna till ett hårt skum, blanda försiktigt i resten av ingredienserna. Bred ut en pannkaka på ett bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 5-7 min.
 
Dagens tillbehör:
Keso blandat med havregryn, frusen banan, kiwi & bär.
 
 
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Det är verkligen skönt att börja morgonen med en promenad! Spännande att bara ha äggvitan i pannkakorna, det har jag inte testat.

Svar: Ja, den enklaste pannkisen :D funkar både som frukost, lunch å ett större mellis :)
Kanelsnäckan

2013-05-09 @ 18:42:24
URL: http://bakasockerfritt.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0